sobota, 10 lipca 2010

Wątróbka drobiowa w sosie ...



Też tak macie??.... ,
że jak Was "weżmie "  na jakąś potrawę to amen?
musicie ją zjeść i już ??
bo ja tak , mam :)
nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie, zawsze z zaskoczenia, napada mnie chęć na jakąś konkretną potrawę , tak było i tym razem......

spacerowałam sobie spokojnie po sklepie...aż tu nagle , dostrzegłam w chłodni wątróbkę drobiową i koniec ....
nie mogłam oderwać od niej oczu....oczywiście ze sklepu wyszłam w jej towarzystwie...:)

wątróbka ( jak każde podroby) ma tylu samo zwolenników co i przeciwników....ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy :)
lubię ją pod każdą postacią ,ale chyba najbardziej  na świecie w ..sosie... aromatycznym , gęstym , cudnym...

do pełni szczęscia brakuje tylko świeżej bagietki maczanej w tym super sosie ( dziś niestety jej nie miałam, więć z dwojga złego zjadłam z  ziemniakami) :)

 wątróbkę w sosie robię tak:
oczyszczam i kroję wątrobkę w kawałki jak na gulasz , podsmażam cebulkę na margarynie , dorzucam wątróbkę i chwilę smażę, solę , pieprzę, dodaje mielony kminek , ząbek czosnku , , liścia laurowego , ziele angielskie, kostkę rosołową ,chwilę podsmażam , zalewam wodą  tak żeby przykryło całość , duszą ok 20 min, dorzucam garść koperku , zagęszczam  mąką z wodą i dolewam śmietankę , duszę jeszcze kilka min, GOTOWE

4 komentarze:

  1. Znam ten ból, kiedy ma się na coś ochotę i w obłędzie biega po sklepach szukając składników. Wątróbka dosyć zapomniana w moim domu, choć ja ją wspominam mimo wszystko miło;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam dokładnie tak samo:) A wątróbkę uwilbiam i przez Ciebie nabrałam na nią obłędnej ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam ten przepis bez kminku poniewaz nie lubie go jest pyszna a czosnek nadał jej swietny smak bardzo polecam ten przepis jesli ktos lubi wątrubke pychota :)

    OdpowiedzUsuń