czwartek, 18 października 2012

Klasyczne smażone pieczarki :)



Są  produkty które  prawie zawsze goszczą w mojej kuchni , tym razem mowa o pieczarkach , zawsze mam je pod ręką, albo świeże , albo , duszone , często zmrożone , lubię pieczarki bo są wszechstronne i naprawdę pasują do wielu rzeczy. W zależności od humoru czasem pieczarki kroje w duze kawałki , czasem w plasterki innym razem ścieram drobno.

Tym razem pieczarki przesmażyłam tak jak ja osobiście lubię najbardziej , pokrojone w duże cząstki z całymi ogonkami ( nie wiem co takiego mają ogonki pieczarek w sobie ale kocham je najbardziej z całego grzyba , choć grzybiarze twierdzą ,że nóżka należy co gorszych części grzyba , o ile można pieczarki nazywać grzybami, bo podobno nimi nie są ;)


a więc tak , pół kilo pieczarek kroję na większe kawałki , ogonki zostawiam całe , na rozgrzana patelnie wlewam 2 łyżki oliwy  ( ostatnio odkryłam w Lidlu olej sezamowy i teraz namiętnie go używam , bo ma świetny smak i aromat) , lekko solę pieczarki , pieprzę kolorowym pieprzem i posypuje przyprawą do grilla i lekko opruszam oregano , oczywiście używam przypraw Prymat !!

i zostawiam na patelni na średnim ogniu az się mocno podrumienią , od czasu do czasu mieszając , po ok 20 min będą gotowe , można je posypać  posiekaną pietruszką i zjeść z pajda chleba prosto  z patelni , można dodać do jajecznicy , położyć na toście i zapiec , na faszerować nimi parówkii  albo np.papryki czy cukinie i zapiec  pod przykrywką sera.

 więc sami widzicie ,że z ich pomocą mamy wiele możliwości podania czegoś na szybko z pieczarkami.
POLECAM !!

4 komentarze:

  1. Ja nie nie używam do smażenia oliwy z oliwek, ponieważ ma szkodliwy wpływ na zdrowie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie oliwa z oliwek jest do sałatek a nie do smazenia najlepszy jest Kujawski z rzepaku

      Usuń