wtorek, 13 listopada 2012

Chili con carne , moja wersja :)



Dziś na moim stole gościło chili con carne ,
 a dokładniej na stole mojego męża ,
bo ja nie lubię pikantnych smaków
 a chili jest zdecydowanie dla twardych zawodników ..

Jak dla mnie całość ma  zbyt intensywny smak i za pikantny ,
ale lubię go od czasu do czas ugotować
a co tam ,
niech się chłopina cieszy jak lubi kiedy potrawa wyżera mu gardło :):):)


Oczywiście przepisów na to danie jest setki , ja zrobiłam najprościej jak się dało z wykorzystaniem gotowej mieszanki do Chili Con Carne z firmy Kotanyi..

Fajne w chili jest to ,że możemy je podawać na wiele sposobów ,

bo i  na imprezie  w wielkim naczyniu z nachos którymi to goście będą sobie nabierać  porcje na raz ,

i jako zwykłą kolację podaną z   bagietką ,

 lub grzankami czosnkowymi i obficie obsypane serem ,

 możemy chili potraktować jako farsz do tortellini lub do naleśników,

 no i możemy  tez robić z  niego rzadkie chili i potraktować jako zupę meksykańską ,

no i to już pomysł ostatni ale jakże ciekawy!!!!
znam koleżankę która  robi  tylko bardzo gęste chili i  faszeruje pierogi...więc jak widać jedno danie , 100 pomysłów podania .

To chyba najlepsza rekomendacje  jeśli nigdy jeszcze go nie robiliście , żeby się odważyć :):)


ja  swoje chili robiłam tak :

 pól kilo mielonej łopatki przesmażyłam z 2 poszatkowanymi cebulami , dodałam do mięsa 2 ząbki czosnku zgniecione ,
szczyptę oregano i szczyptę ziół prowansalskich ,
dodałam 4 kopiate łyżeczki przecieru pomidorowego zasmażyłam , wrzuciłam 2 fixy do Chili con Carne z Kotanyi
zalałam wodą tak ok 2 cm ponad mięso i dusiłam ok 30 min następnie wrzuciłam puszkę czerwonej fasoli i puszkę kukurydzy , oczywiście obie bez wody
na sam koniec ,dorzucamy kostkę gorzkiej czekolady , tak tak dobrze przeczytaliście bo ona kosmicznie podkręca smak chili

całość  jeszcze trzymałam na ogniu jakieś 10 min , i GOTOWE!!

SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

  1. Mąż był pewnie w siódmym niebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam !!

    Z wielką przyjemnością wyróżniłam Twój Blog.
    http://jusia-part1.blogspot.co.uk/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Justyna Kwil , bardzo dziękuję za wyróznienie, już na dniach wstawię konkurs do siebie , pozdrawiam serdecznie ,Iza

    OdpowiedzUsuń