czwartek, 20 grudnia 2012

Likier krówkowy :)




W tym roku ktoś bardzo mi bliski  dostanie ode mnie słodki likier krówkowy :)
jak wiadomo najlepsze są prezenty robione własnoręcznie , będzie więc  idealny na zimowe  wieczory.



Likier jest bardzo słodki , dość gęsty więc może też spokojnie być wykorzystany jako sos do lodów lub do jakiegoś deseru , a w dodatku jest bajecznie prosty do zrobienia , polecam Wam go serdecznie .



400 gram cukierków krówki , rozpuścić na wolnym ogniu ,  cały czas mieszając ,ja dolałam kilka łyżek słodkiej śmietanki 30% żeby nie przywarły do dna , ale można też dać kilka łyżek wody , kiedy miałam już krówki rozpuszczone dolałam 300 ml wódki Soplica ,cały czas mieszając , ot i cały sekret tego pysznego likieru , z tej porcji wychodzi nam idealnie pół litra likierku.


Przelałam do ozdobnej butelki i czekam aż będę mogła postawić go pod choinka jako prezent :)

6 komentarzy:

  1. oooo na pewno zrobię, i to w prezencie świątecznym dla moich współlokatorek, które kochają i alkohol i krówki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Współlokatorki będą zachwycone , zapewniam !!, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. namówiłaś mnie:) też zrobię komuś taki prezent, tylko użyję krówek czekoladowych, bo osoba, którą chce obdarować jest uzależniona właśnie od czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. NO JA NIE ZROBIE BO NIE MAM NIKOMU DAĆ MOŻE BYM SAMA TAK OBA WYPIŁA I POSPAŁĄ BO WIEM ZE SA DOBRE POzDRAWIAM CIEPLUTKO :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, że własnoręczne prezenty są the best :)) Taki likierek chętnie bym przygarnęła... ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny pomysł na prezent, akurat kilka osób ma u mnie urodziny w styczniu:)

    Pozdarwiam i życzę najlepszego w Nowym Roku!
    Martyna

    Kuchniasamucha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń