wtorek, 12 lutego 2013

Łazanki z kapustą włoską i mięsem .





OJ jak ja dawno nie robiłam łazanek, krążyły mi po głowie od jakiegoś czasu ale nie miałam jakoś chwili żeby je "wyprodukować" , a łazanki to takie dobre , domowe danie , tanie i sycące , może chcieć czegoś więcej od  danie ?
myślę ,że nie.......


Spotkałam się na  swojej drodze kulinarnej  z wieloma rodzajami łazanek ,
jedne były z samą kapustą ,
inne z boczkiem ,
jeszcze inne z kiełbasą ,
były też z pieczarkami ,
ale ja najbardziej na świecie lubię  swoje z kapustą i mięsem :):)


Do łazanek używam różnego makaronu , nie upieram się ,że muszą to być dostępne na rynku łazanki , każdy makaron się nada , przepis który Wam prezentuję pochodzi   z menu mojej babci a wtedy nie było żadnego makaronu typu łazanki.......



Łazanki są bajecznie proste  w składnikach ale niestety dość czasochłonne
do mich łazanek użyłam
pół kilo mięsa na gulasz
500 gr makaronu świderki
1 g kapusty włoskiej
sól , pieprz i jakiejś  przyprawy do  dań wieprzowych do gulaszu  bo mnie się płatała juę ta przyprawa za długo po kuchni:)

najwięcej pracy jest z mięsem  bo  w moich łazankach nie uznaje żadnego mięsa mielonego
  musi być z mięsa zrobiony gulasz który  po uduszeniu  na miękko następnie rozgniatamy za pomocą tłuczka do ziemniaków na drobne kawałeczki , można by tez mięso tak długo dusić że zacznie się rozpadać wtedy jest gotowe , gulasz oczywiście każdy wie jak zrobić:)  jeśli są jakieś problemu z gulaszem chętnie odpowiem :)


gulasz rozgotowany z całym swoim sosikiem zostawiamy ,
 zajmujemy się w tym czasie posiekaniem kapusty i ugotowanie jej w osolonym wrządku do miękość , odcedzamy
gotujemy ulubiony makron , odcedzamy i wszystko dokładnie łączymy ze sobą , doprawiamy sola pieprzem i mamy bajeczne łazanki na stole ,

trochę ich przygotowanie trwa ., ale za ten wysiłek będziemy mieć  nagrodę w postaci wolnego drugiego dnie od  gotowania , bo z podanych proporcji wychodzi naprawdę  słuszna porcja .

Mam nadzieje , ze ktoś się skusi i wypróbuje moje łazanki , polecam SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz