czwartek, 25 września 2014

Zupa grzybowa .

 
Kocham grzyby ,a teraz kiedy mam już swoje ususzone z tegorocznych zbiorów robię grzybową , moja ulubioną !!!



 1 litr rosołu
grzyby suszone moczone przez noc w wodzie (wody tyle, żeby zakryły grzyby)
1 opakowanie łazanek
śmietana 18 % (ja oczywiście polecam Piątnicę)



Grzyby najpierw moczę w wodzie przez około 0,5 godziny, a następnie je myję i zmieniam wodę i w tej wodzie zostawiam na noc.
Grzyby gotuję na wolnym ogniu około 1 godziny w wodzie, w której się moczyły przez noc a następnie dolewam rosołu i dalej gotuję jeszcze 0,5 godziny i dolewam do tego 3 łyżki zahartowanej wcześniej śmietany (hartuję, żeby się nie zwarzyła). Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Gotuję łazanki i gotowe.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam zupę grzybowa z prawdziwych suszonych grzybów :-) rozmarzyłam się... Ja pewnie dopiero taka ugoruje na wigilię :-)

    OdpowiedzUsuń