wtorek, 26 czerwca 2012

Nalewka kawowa dla babci :)


Kochani moi ....

nalewki to nie jest moja mocna strona ,

jak do tej pory zdarzyło mi się popełnić może ze 3...:)

i to wszystkie 3 dla mojej kochanej babci , która lubi wieczorem przy dobrej książce wypić kieliszek słodkiej nalewki,


Za dwa dni , jej święto, obchodzi imieniny , więc doskonałym dodatkiem do prezentu będzie nalewka.


Przepis znalazłem na blogu Alexx , jest Ona niezastąpioną  skarbnicą przepisów i lubię  czerpać inspiracje z jej sprawdzonych przepisów, zaglądać do jej kuchni.

Mam nadzieje ,że babci zasmakuje ,
ja lekko zamoczyłam  usteczka  ale , że nie lubię kawy i alkoholu  to smak mnie nie powalił na kolana :)

ale nie  mnie ma smakować , prawda ....? :):)

przepis podaj w za Alexx , bo nic w nim nie zmieniałam , jak tylko babcia wypróbuję , napiszę jakie było jej zdanie  na temat tego cuda.




Składniki:
1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego

1/2 szkl cukru

2 cukry waniliowe

2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej

100 ml spirytus



1. Mleko wlać do garnka, dodać cukier, cukier waniliowy i kawę.

2. Zagotować ciągle mieszając, zmniejszyć gaz i gotować 5 minut. Należy mieszać i uważać, aby nie wykipiało.

3. Mleko ostudzić, powoli wlać spirytus. Wymieszać. Wlać do butelki. Na drugi dzień można już pić.

4. Z podanej porcji otrzymujemy 1/2 litra nalewki
 
SMACZNEGO !



ps. AKTUALIZACJA  (02.07 2012 ) muszę ale naprawdę muszę dopisać  jeszcze coś do tego postu !!!!

,w ostatnią  niedziele babcia miała imprezę imieninową dla bliskich i mimo iż są to w większości osoby starsze i nie pijące , nalewka zniknała z butelki w 2 godzinki , wszystkie starsze Panie , smokały i chciały dolewki !!!

czyż to nie najlepsza z możliwych zachęt zeby ta nalewke zrobić?

4 komentarze:

  1. Twoja Babcia wie co dobre:) Też mi się marzy nalewka do dobrej książki:) Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo lubię taką naleweczkę po kolacji... ta na pewno Babci bedzie smakowała,:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasia jak zawsze miałaś rację :) ukłon dla Ciebie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi super. Ile może stać po zrobieniu? Z jakiś miesiąc, dwa?

    OdpowiedzUsuń