czwartek, 11 lipca 2013

Przybroda czy Parzybroda ?



Przepis na to danie przyniosła z pracy moja mama , wiele , wiele lat temu ,
 wtedy był hitem który gotowało się kilka razy w sezonie młodej kapusty ,
 potem na lata przepis u mnie w domu zapomniany , odkopałam go parę lat temu , zrobiłam i zakochaliśmy się w nim od nowa .


W moim przepisie niestety nie jestem w stanie odczytać nazwy ,
ząb czasu dorwał kartkę na której przepis był zapisany ,
więc  oto moje pytanie jak nazywa się u Was taka potrawa Przybroda , Parzybroda?
szukałam w necie i w zasadzie obie nazwy pokazują coś podobnego.


przepis banalnie prosty


młodą kapustę szatkujemy zalewamy wodą , solimy , gotujemy do miękkości , wrzucamy do gotującej się kapusty 1 kg wyszorowanych, małych, młodych ziemniaczków , i  20 dkg boczku pokrojonego w kostkę , gotujemy do miękkości ziemniaków i kapusty , doprawiamy sola ,pieprzem ,łyżeczką cukru , łyżką octu , koperkiem, lub kminkiem ,
 co kto woli , albo i jedno i drugie , całość zagęszczamy zasmażką i podajemy jako samodzielne danie lub jako dodatek do obiadu  , u mnie idealnie zgrało się ze schabowym :):)

SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz